Historia firmy BIEGUN sięga roku 1955, był to rok, w którym nestor rodu STANISŁAW zdał egzamin czeladniczy jako MASARZ. Swoją profesją Ojciec zaraził syna i synową, którzy również zdobyli wykształcenie w zakresie technologii mięsa. Od roku 1988 dla Wiesławy i Piotra Biegun pasja rodzinna stała się profesją – na terenie Jaraczewa wybudowali zakład mięsny. Na początku skala produkcji była niewielka – zaspakajała rynek lokalny, szybko okazało się, że popyt na produkty firmy znacznie przekraczają zdolności produkcyjne, z tego względu Właściciele firmy postanowili wybudować od podstaw obiekt, który spełniał, wszystkie obowiązujące normy jakościowe. Pierwsza produkcja ruszyła z kilkuosobowym składem , dzisiaj Zakłady Przetwórstwa Mięsnego BIEGUN to 130 osobowa załoga wykwalifikowanych specjalistów. W trosce o bezpieczeństwo oraz wysoką jakość produkowanych wyrobów od roku 2006 obowiązuje w firmie BIEGUN system zarządzania jakością ISO 9001 oraz 22 0000. Są to systemy dające konsumentowi pewność, że cały proces produkcyjny w firmie jest w pełni monitorowany i kontrolowany, a jakość produkcji jest na najwyższym poziomie.

Naszą misją jest dostarczenie konsumentom produktu zgodnego z ich oczekiwaniami, uwzględniającego zachodzące zmiany i trendy żywieniowe.
Pragniemy, aby Klient poszukujący dobrych produktów mięsnych , zawsze rozważył firmę BIEGUN jako potencjalnego dostawcę.
Dążymy do umocnienia pozycji na rynku wędliniarskim, chcemy być identyfikowani z bezpieczeństwem, jakością i smakiem.

Certyfikat BRC – TO ODPOWIEDZIALNOŚĆ wobec konsumentów i ich zdrowia

Firma Biegun jako jedna z nielicznych zakładów mięsnych w Wielkopolsce uzyskała certyfikat BRC.
Co oznacza skrót BRC?
– skrót BRC pochodzi od angielskich słów British Retail Consortium i jest Globalną normą bezpieczeństwa żywności uznawaną przez wiele krajów na świecie. Jest to standard, który opracowali Brytyjczycy w latach 90 – tych, w odpowiedzi na pojawiający się spadek zaufania do przemysłu spożywczego spowodowany szeregiem niebezpiecznych dla konsumenta przypadków typu – zanieczyszczone lub niewłaściwie oznakowane produkty, liczne wycofania towarów z rynku….. Głównym celem BRC jest określenie jednolitych wymagań dla firm produkujących żywność.


Dlaczego zdecydowaliśmy się na wdrożenie tego standardu?
– Mówiąc żartobliwie „żeby spać spokojnie…” , a na poważnie standard BRC konkretnie określa warunki produkcji, zobowiązuje do szczegółowej oceny wszystkich dostawców (surowca, przypraw i opakowań), do identyfikowania wszystkich zagrożeń zanim jeszcze będą miały miejsce, tak by zapobiec ich powstawaniu, do cyklicznej kontroli etykiet, do ciągłego monitorowania każdego etapu produkcji łącznie z dystrybucją…
Podsumowując – BRC daje nam pewność, że wszystkie kiełbasy i szynki opuszczające nasz zakład są bezpieczne dla ostatecznego klienta.


Czy to znaczy, że nie zdarzają się żadne reklamacje jakościowe?
. oczywiście, nie ma nigdy 100% gwarancji, ale nawet jeśli, to są to bardzo sporadyczne zgłoszenia, które nie należą do kategorii „zagrożenie zdrowia”. Chcemy podkreślić, że każdą nawet najdrobniejszą uwagę od klienta rozpatrujemy bardzo szczegółowo, z każdej wyciągamy wnioski i natychmiast odpowiadamy klientowi jakie podejmujemy środki korygujące i zapobiegawcze.


W jaki sposób przyznawany jest certyfikat BRC?
– należy wybrać jednostkę certyfikującą, która w ustalonym terminie deleguje kompetentnych i zatwierdzonych audytorów. Rolą audytorów jest stwierdzenie czy wdrożony standard funkcjonuje, działa z założonymi wymaganiami normy. Audyt trwał u nas ponad 3 dni, długość audytu zależy od ilości asortymentów. Audytorzy obserwowali każde stanowisko pracy, konfrontowali pracę pracowników z dokumentacją i zapisami. Warunkiem otrzymania certyfikatu jest spełnienie wszystkich podstawowych wymagań normy.


Zmiany jakie musieliśmy wprowadzić, żeby sprostać wymaganiom standardu BRC
– ponieważ od kilkunastu lat pracowaliśmy w oparciu o zasady HACCP oraz normy ISO 9001;ISO 22 000 to podstawy zarządzania bezpieczeństwem jakości mieliśmy i utrzymywaliśmy. Musieliśmy udoskonalić to co funkcjonowało. Nasz Dział Jakości potraktował BRC jako poważne wyzwanie, najpierw postawił na edukację – ogrom szkoleń i spotkań z pracownikami i Zarządem, ciągłe ustalenia i harmonogramy prac i zadań.. Na szczęście nasi pracownicy tworzą bardzo świadomy i otwarty na zmiany zespół. Szybko każdy dostosował się do nowych zadań. Dużą inwestycją był zakup detektorów metali , które gwarantują brak zanieczyszczeń fizycznych.


Podsumowując uważamy standard BRC za świetne narzędzie, które mobilizuje i wymusza na pracownikach powtarzalny cykl pracy, każdy etap produkcyjny jest monitorowany i zapisywany na terminalach elektronicznych, który archiwizuje wszystkie dane. W każdym momencie możemy stworzyć raporty dzięki którym identyfikujemy wyrób gotowy, potrafimy odtworzyć historię produktu – jakich użyliśmy surowców i dodatków i od jakiego dostawcy. Kto, o której godzinie, na których urządzeniach produkował, pakował, przygotował do wysyłki….ten konkretny asortyment.


Certyfikat BRC jest uznawany i rozpoznawalny na całym świecie. W związku z tym otwiera nam drzwi do nowych odbiorców, również do sieci handlowych.
Dodatkową korzyścią jest też fakt, że nie stoimy w miejscu, że doskonalimy swoje umiejętności i gwarantujemy rozwój pracownikom, a to zawsze przekłada się na powtarzalność procesów i ostatecznie produktów.

Podsumowując – certyfikat BRC zwiększa ZAUFANIE naszych kontrahentów, konsumentów i jednostek kontrolujących.

LUDZIE

Ludzie to nasza najsilniejsza strona. Tworzymy grupę dla której szacunek, lojalność i atmosfera ma największe znaczenie. Najlepszym dowodem zadowolenia pracowników jest fakt, że większość pracowników jest z nami przez całą swoją karierę zawodową. Wielu pracowników to członkowie rodzin. Wszyscy po prostu bardzo się lubimy. To bardzo przyjazny układ budujący pozytywne relacje. Dlatego o naszej firmie można wiarygodnie powiedzieć "MÓJ DRUGI DOM"

ŚREDNIEJ WIELKOŚCI FIRMA

Właściciele czują odpowiedzialność za pracownika, przejmują się ich sytuacją. Nikt nie jest tu anonimowy. Takie emocjonalne podejście do pracownika w firmie rodzinnej przekłada się również na inne podejście pracowników do problemów produkcyjnych, za które wszyscy czują się bardziej odpowiedzialni.

BEZPOŚREDNI KONTAKT Z KLIENTEM

Aktualnie posiadamy 23 sklepy firmowe do których codziennie dostarczamy świeże mięso i wędliny. Bezpośredni kontakt z klientem końcowym jest ogromną zaletą i korzyścią. Dzięki temu na bieżąco monitorujemy smak, jakość i zadowolenie klienta. Wszelkie uwagi, zastrzeżenia w trybie ekspresowym docierają do właścicieli i są rozwiązywane.

ELASTYCZNOŚĆ

Nasz dział innowacji i nowości w osobie między innymi Szefa jest bardzo elastyczny i otwarty na nowe propozycje produktowe, smakowe, sposoby pakowania i oznakowania co wielu klientów bardzo sobie chwali.

NOWOCZESNOŚĆ W HANDLU

Od początku 2016 roku otworzyliśmy nowy kanał sprzedaży dla naszych klientów - sklep internetowy, który cieszy się dużym zainteresowaniem i zadowoleniem klientów. Świeże wędliny wysłamy w ciągu 24 godzin do każdego zakątka Polski

PORTALE SPOŁECZNOŚĆIOWE

Od dłużeszego czasu czynnie działamy w portalach społcznościowych facebook i instagram, dzięki którym nasi klienci mogą poznać nas od drugiej strony.

Nasza załoga


Ciągle wspieramy rozwój pracowników i pielęgnujemy rodzinną atmosferę poprzez szkolenia wyjazdowe i wewnętrzne, imprezy integracyjne, Wigilie. Wielu z naszych pracowników współpracuje z nami od samego początku, wykształcając się w zawodzie.

This post is also available in: en de